Nieuwsbrief Boekhuis De Brug – maart 2022

Nieuwsbrief maart 2022

In 2022 valt de 40dagentijd in de periode van 2 maart tot en met 16 april. Van oudsher een tijd van bezinning en inkeer. We staan stil bij het lijden en sterven van de Here Jezus, met als hoogtepunt Zijn opstanding.
We hebben een aantal boeken op een rijtje gezet, die je kunt gebruiken tijdens de 40dagentijd. 

De gewonde God – Samuel Wells
Het geheim van Jezus’ lijden

‘Probeer dit boek maar eens te lezen zonder tot tranen toe geroerd te worden door de schokkende liefde van God’

Een diepgaande, maar ook toegankelijke en pastorale verkenning van de betekenis van Jezus’ kruisiging. In De gewonde God gaat de bekende Anglicaanse theoloog Samuel Wells in zijn karakteristieke en heldere stijl in op de betekenis van Jezus’ kruisiging. Dit centrale verhaal van het christendom verkent Wells op een pastorale en theologische manier aan de hand van achttien beelden en motieven uit het Oude Testament, de Brieven en de Evangeliën. Zo laat hij zien hoe God tot het uiterste gaat om in Christus met ons te zijn. Bij dit boek is een leesplan met vragen en gebeden beschikbaar, wat het ideaal maakt voor een bijbelkring of persoonlijke overdenking binnen én buiten de veertigdagentijd.
€20,00

Rondom het Kruis – diverse auteurs
dagboek voor de lijdenstijd

‘Jezus zal worden gekruisigd door mensen die wel zien, maar niet begrijpen’

Welke personen stonden er rond het kruis van Jezus? Wat was hun relatie met Hem en hoe reageerden ze op Hem, en met name ook op Zijn lijden? Wie zijn ze volgens de evangeliën? Hoe zijn ze veranderd omdat ze met Jezus omgingen? In Rondom het kruis volgen we in zeven weken zeven (groepen) personen die tijdens Jezus’ laatste uren op aarde om hem heen stonden. Voor elke lijdensweek schreef een auteur zes meditaties met reflectievragen. Dit boek wil je helpen om bewuster toe te leven naar Pasen.
€14,99

40 vragen van Jezus die uitdagen – Marien Kollenstaart

Neem jij de uitdaging aan?

In ons geloofsleven is er ruimte voor vragen. We hebben niet alleen geloofsvragen over Jezus’ leven, maar in ons gebed stellen we ook vragen aan Hem: ‘Waarom laat U dit toe?’, ‘Wilt U bij mij zijn?’, ‘Wat wilt U dat ik doe?’ Er zijn echter ook vragen van Jezus. Vragen die Hij tijdens zijn tijd op aarde stelde, maar die over de hoofden van zijn tijdgenoten heen via de Bijbel ook ons bereiken. Juist de veertigdagentijd is voor christenen een stimulans om de relatie met Jezus te verdiepen en te luisteren naar zijn vragen. Een periode om stil te worden, om je te bezinnen op je levensstijl, om contact te zoeken met Hem. In dit boek vind je 40 vragen van Jezus, voor elke dag één, die je daar hopelijk bij helpen. Na de vraag van Jezus volgt een korte uitleg of toepassing. Aansluitend staan twee bezinningsvragen en een uitnodiging tot gebed. Er is ook ruimte om jouw antwoord aan Jezus op te schrijven.
€12,99

Samen onderweg naar Pasen – Jacolien Hoek & Willemijn de Weerd

In dit gezinsdagboek volg je samen 40 dagen lang de levensweg van Jezus. Elke week bevat een uitgebreid gezinsmoment en zes kortere stukjes met vragen, bijbelteksten, weetjes en creatieve opdrachten voor kinderen in de bassisschoolleeftijd. Ook is er voor elke week een puzzelstuk, waarop een deel van de lijdensweg te zien is. In de loop van de weken zullen er letterlijk en figuurlijk steeds meer puzzelstukjes op hun plek vallen. De verwijzingen in het Oude Testament komen ook aan bod. Zodat kinderen voor het eerst of opnieuw de bijbelse lijnen ontdekken die naar Gods reddingsplan voor de wereld leiden.
Dit boek verschijnt in samenwerking met de HGJB. Rondom dit boek ontwikkelde de HGJB materiaal voor clubs en kerken. Gezin, club en kerk kunnen op die manier tegelijk met hetzelfde project aan de slag. Met de QR-code in het boek download je de paasviering, het spel ’30 seconds’ en een paasquiz.
€12,99

Langs de Via Dolorosa – Corina Schipaanboord & Diane Palm
40 dagen op weg naar Pasen

Al eeuwenlang is de tijd voor Pasen een tijd voor bezinning en inkeer. Bij veel vrouwen leeft het verlangen om in de lijdenstijd bezig te zijn met het lijden en sterven van de Heere Jezus, daarbij stil te staan, en erover na te denken.In Langs de Via Dolorosa wordt in 40 dagen het Johannesevangelie (hoofdstuk 12-21) uitgediept. Elke dag bevat een suggestie om stil te worden, een gebed, een leesvraag, een overdenking, een toepassingsvraag en een lied of gedicht. Lezers worden op weg geholpen met de observatie van wat er in de bijbeltekst staat en met de interpretatie van die tekst. De toepassingsvragen helpen de lezer daarna om de geleerde waarheid in de praktijk te brengen.
€15,99

Passie Magazine

‘Zeven personen vertellen over Jezus’ sterven en opstanding’

Het mooiste en misschien wel belangrijkste feest uit de Bijbel: Pasen! Het feest waarop we vieren dat Jezus Christus leeft en de dood overwon. Al onze schuld is weggedaan. Het graf is open en de weg naar God ook. In dit magazine staan acht verhalen over mensen die dit plan van God in eerste instantie niet begrepen. Hun verhalen zijn een vrije bewerking vanuit de vier Evangeliën in de Bijbel en laten Petrus, Maria, Pilatus, Judas, Maria Magdalena, Simon van Cyrene en Thomas aan het woord. Deel in hun passie en liefde. Verdriet en pijn. Twijfel en wanhoop. Hun zoektocht naar waarheid en hun diepe vreugde als ze die ontdekken. Ervaar dat Jezus het Licht van de wereld is. Ook voor mensen van vandaag!
Passie is een luxe glossy, dat speciaal voor de Paasdagen is samengesteld. Door de mooie fotografie en stijlvolle vormgeving is het een blad wat je jezelf graag cadeau doet of op tafel legt, maar wat zich ook uitstekend leent als evangelisatiemateriaal om weg te geven aan vrienden of collega’s.
€7,95

Het Paasverhaal – Uit de Bijbel App voor kinderen

‘Een aanrader om uit te delen tijdens de Paastijd’

Het Paasverhaal is een mooi uitgegeven kinderbijbel met vijf bekende verhalen over de lijdenstijd en opstanding van Jezus, gebaseerd op De Bijbel App voor kinderen (YouVersion). Via QR-codes kun je de verhalen en illustraties tot leven laten komen via de bijbehorende filmpjes en zeer complete App. Deze uitgave is een schitterend cadeau voor kinderen van 4-8 jaar om in het gezin, in de kerk of op school kennis te maken met deze belangrijke verhalen uit de Bijbel. De Bijbel App van YouVersion is van de populairste en meest gebruikte bijbelapps ter wereld. Hun speciale bijbelapp voor kinderen is een schitterend instrument om jonge kinderen kennis te laten maken met de belangrijkste verhalen uit de Bijbel. Download de gratis Nederlandstalige app op: http://bible.com/kinderen.
€4,99

Het jeugdboek van 2022 is Het Achterhuis van Anne Frank

‘Geef een boek cadeau’ bestaat 5 jaar. Een schitterende gelegenheid om met een buitengewoon bijzonder boek te komen: het wereldberoemde dagboek van Anne Frank, Het Achterhuis, in een prachtige uitgave met fotokatern en plattegrond. Vanaf 11 februari is Het Achterhuis van Anne Frank voor € 2,99 te koop in de boekhandel. Het Achterhuis is een boek dat iedereen zal raken. Het is een boek dat uitnodigt tot gesprekken thuis of in de klas, of dat nu is bij het vak Nederlands, bij geschiedenis of bij maatschappijleer. Wij roepen dan ook iedereen op – onderwijzers, leraren, schoolbesturen, maar ook ouders, grootouders, oom en tantes, noem maar op – om ervoor te zorgen dat ieder kind in Nederland in februari Het Achterhuis krijgt. En leest.

Het Achterhuis is vanaf vrijdag 11 februari voor € 2,99 te koop in alle boekhandels in Nederland en Vlaanderen. Samen zorgen we ervoor dat alle kinderen opgroeien tussen de boeken

De campagne Geef een (prenten)boek cadeau heeft als missie om alle kinderen in Nederland en Vlaanderen te laten opgroeien tussen de mooiste boeken. Wat zou het mooi zijn als ieder kind een eigen verzameling met de mooiste kinderboeken in zijn kamer heeft staan – met als resultaat dat boeken een vaste plaats krijgen in zijn of haar leven. Om die boekenkast te vullen, bundelen boekhandels en diverse partners ieder jaar hun krachten om  in het voorjaar een jeugdboek en een prentenboek beschikbaar te stellen voor een klein bedrag.

Agenda
2 maart t/m 16 april: 40-dagen tijd
Vanaf nu: Vrijwilligers gezocht met liefde voor bijbels, boeken, cadeaus én mensen. Bel of mail ons voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek!
Openingstijden: dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag van 09:30-17:30 uur en zaterdag van 09:30-17:00 uur.

Hartelijke groet van het team van De Brug!

 

Boekhuis De Brug
Christelijke boeken, muziek en multimedia

Vleesmarkt 8, 8441 EW Heerenveen
Telefoon: 0513-625574

www.boekhuisdebrug.nl
www.facebook.com/boekhuisdebrug
www.instagram.com/boekhuisdebrug/